Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Broda-Bajak Maria
(2)
Juszczak-Guca Joanna
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Bomba Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Halik Alicja
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Kluska Dorota
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kowalczyk Ewa (nauczyciel)
(1)
Makiewicz Małgorzata (matematyka)
(1)
Michta Izabela
(1)
Nowak Magdalena (pedagog)
(1)
Prończuk Dorota
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Przedszkola
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Klasa 3.
(2)
Rodzice
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Jesień
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Motoryka mała
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zagadki
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Święta
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw. Zagadki to zbiór prawie 1200 niepublikowanych wcześniej zagadek. Zagadki te zostały podzielone na 23 tematyczne działy (w tym Części ciała i reakcje organizmu, Matematyka i kolory, Pogoda, Sport, Transport, Zawody...).Rymowanki tu zawarte można z powodzeniem wykorzystywać podczas zajęć w całości poświęconych rozwiązywaniu zagadek, ale warto je także stosować w różnych momentach dnia przedszkolnego - można zagadką poprzedzić zaproszenie grupy do stołu, zachęcić do ustawienia się w kole, a także urozmaicić zajęcia z zakresu kształtowania gotowości do nauki czytania lub poznawania cyfr, miesięcy czy pór roku. Tak bogaty zbiór sprawia, że nauczyciel na pewno odnajdzie zagadkę na każdą okazję.Dla ułatwienia pracy, w książce - oprócz tematycznego spisu treści - znalazł się również skorowidz alfabetyczny zagadek. Ponadto wewnątrz każdego działu tematycznego zagadki zostały uporządkowane według umownych kategorii, tak aby nauczyciel szukając konkretnej zagadki, tuż obok znalazł zagadki skorelowane z nią lub dotyczące pokrewnego tematu (na przykład w dziale Przedmioty obok zagadki Szafa znajdują się zagadki dotyczące ubrań, obok zagadki Stół - zagadki dotyczące przyborów kuchennych itd.).***Wartości edukacyjne [...] zagadek są nieocenione. Sprzyjają rozwojowi wyobraźni, pamięci, uwagi, spostrzegawczości, utrwalaniu i poszerzaniu wiadomości. Rozwijają i kształcą umysł dziecka poprzez dokonywanie procesu analizy i syntezy, porównywanie cech przedmiotów, a także zjawisk. Oprócz tego bawią dzieci dowcipnym układem treści, zachęcając je tym samym do rozwiązywania kolejnych.[...] Mam nadzieję, że nauczyciele chętniej niż dotychczas będą wykorzystywać na zajęciach z dziećmi zagadki różnego rodzaju, które są wstępem do rozwiązywania problemów i formułowania trafnych odpowiedzi na zadawane pytania.Ewa Zielińska (ze wstępu do Vademecum...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 265-270.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 104-105.
"Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)" to napisana przez cenionego specjalistę pozycja przydatna zarówno nauczycielom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom.Książka, będąca zbiorem doświadczeń psychologa z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, zawiera wiele z życia wziętych przykładów, przybliżających nieuświadomione niekiedy problemy wychowawcze. Na konkretnych przykładach Autorka uzmysławia Czytelnikowi, z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć w wychowaniu dzieci i do czego prowadzą niewłaściwe postawy.Ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i możliwość spojrzenia perspektywicznego, Autorka łączy i wiąże oddziaływanie ludzi dorosłych na dzieci z postawami tych dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Autorka prezentuje długofalowe skutki podjętych przez nas decyzji wychowawczych.Przedstawiono w niej także charakterystykę człowieka w kolejnych stadiach jego rozwoju - od niemowlęcia do wieku dorosłego. Dowiesz się z niej, jak postrzega on świat, z jakimi trudnościami musi się mierzyć oraz jak zachowania wyuczone i utrwalone w dzieciństwie rzutują na naszą przyszłość.Czym są trudności rozwojowe?Jakie są skutki stosowania kar i nagród oraz w jaki sposób je stosować, by odniosły zamierzony skutek?Jak kształtować system wartości u dziecka?Jak wspomagać rozwój jego osobowości?Jak wspierać dziecko w trudnych dla niego momentach?Tego (i o wiele więcej) dowiesz się sięgając po tę fachową, a zarazem napisaną łatwym w odbiorze językiem, publikację!Jej fragmenty możesz wykorzystać w ramach tzw. pedagogizacji rodziców!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19713 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw to zbiór ponad 350 krótkich form literackich oraz propozycji zabaw wszelkiego rodzaju - w tym opowieści słowno-ruchowych, masażyków, zabaw logopedycznych, paluszkowych, poznawczych, muzyczno-ruchowych, zabaw w języku angielskim, zagadek, a ponadto 20 piosenek. Na podstawie tak bogatego zbioru propozycji każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego jest w stanie przeprowadzić zajęcia o ciekawej i niepowtarzalnej treści.Potrzeba wydania tego zbioru zrodziła się z kilku bardzo ważnych powodów. Jednym z nich było niezwykłe powodzenie książek z cyklu Zabawy ogólnorozwojowe do piosenek (Jesień w Przedszkolu, Zima w Przedszkolu, Wiosna w Przedszkolu i Lato w Przedszkolu) opublikowanych przez nas w latach 2016-2017. Z informacji, które do nas docierały, wynikało, że nadszedł czas, by odświeżyć piosenki z tamtych publikacji, co też uczyniliśmy. W efekcie większość utworów dołączonych do tej części Vademecum pochodzi z płyty Jesień w Przedszkolu, jednak wszystkie zostały przez nas nagrane raz jeszcze: z nowymi aranżacjami i udziałem nowych wykonawców - a co najważniejsze: w tym także dzieci. W treści książki znajdziecie opisy propozycji zabaw do piosenek zarówno tych z płyty Jesień, jak i takich, które publikowane są po raz pierwszy.Chcielibyśmy, abyście podeszli do podanych tu propozycji jak do swego rodzaju klocków - tak jak dziecko z identycznych elementów kreuje własną, niepowtarzalną i odrębną rzeczywistość, tak i Wy, zestawiając w dowolny sposób propozycje podane w tej książce, z łatwością i w kilka chwil będziecie mogli opracować scenariusz zajęć skrojony według własnego gustu i dostosowany do potrzeb Waszych dzieci.W Vademecum zamieszczone zostały utwory opublikowane w miesięczniku "Bliżej Przedszkola" z lat 2012-2018, propozycje zabaw z książki Jesień w Przedszkolu oraz nowe pomysły powstałe na potrzeby tej publikacji.Aby ułatwić Wam pracę spis treści podzieliliśmy na grupy rodzajowe (Opowiadania, Wiersze, Opowieści rytmiczno-ruchowe i słowno-ruchowe, Zabawy logopedyczne, Zabawy paluszkowe i masażyki itd.). Ponadto na końcu książki znajdziecie spis treści, w którym zabawy uszeregowane są w kolejności alfabetycznej tytułów.Najważniejszą częścią Vademecum jest skorowidz klasyfikujący - to spis treści, w którym propozycje zabaw przypisane są do zakresu umiejętności określonego w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Dzięki temu szybko i bez problemu możecie odnaleźć zabawę, która realizuje aktualnie stojące przed Wami zadanie pedagogiczne czy wychowawcze i połączyć ją z kolejną - o zbliżonej tematyce czy założeniach edukacyjnych.*** Uwaga, w publikacji rozgościł się pewien chochlik :) - na s. 96 został podany błędny adres strony www, z której można pobrać pomoce do zabawy Polskie tajemnice. Prawidłowy adres to www.blizejprzedszkola.pl/polskie_tajemniceW imieniu chochlika i własnym - przepraszamy. :) ***
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20297 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe to publikacja zawierająca 34 wierszyki i 16 piosenek oraz wiele innych propozycji zabaw, które pozwolą wspomóc rozwój mowy i sprawność manualną dzieci.Książka jest zbiorem autorskich pomysłów o charakterze zabaw paluszkowych i ilustracyjnych, które każdego dnia doskonale sprawdzą się w pracy z przedszkolakami. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.***Dzieci potrzebują ruchliwego dzieciństwa. Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziała możliwie jak najwięcej naszych zmysłów. Dziecko uczy się poprzez działanie i w efekcie zapamiętuje wrażenia związane z tym, co zobaczy, usłyszy, poczuje, czego posmakuje, dotknie i co zrobi.Przykładem edukacji wpisującej się w naturalną aktywność oraz potrzeby i możliwości dziecka są pokazywane wierszyki i piosenki, a także paluszkowe zabawy różnymi przedmiotami oraz perkusja z ciała.Podczas zabawy z dzieckiem wykorzystujemy krótki wiersz lub piosenkę, które tworzą fabułę. Wypowiadany wiersz lub śpiewana piosenka mają swój rytm, do którego dobieramy ruch. Te proste rymowanki, wzmocnione intonacją, poparte gestem i dotykiem, przyciągają uwagę oraz są źródłem radości. Wielokrotnie powtarzane, angażują dziecko do wykonywania prostych ruchów palcami, rękami lub całym ciałem. Umożliwiają również wzbogacenie repertuaru ruchów, motywują do czynności poznawczych, zapoznają z werbalnym i pozawerbalnym sposobem komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20296 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Nie tylko ludzie mają swoje święta i swoje dni. Mają je także niektóre zwierzęta, rośliny, postaci z bajek, a nawet... woda! Te świąteczne dni nietypowe mogą dostarczać ciekawych tematów do zabaw czy rozmów z dziećmi. Są niezwykłą okazją do poszerzenia wiedzy i umiejętności przedszkolaków.365 zagadek dla przedszkolaków na każdy dzień roku to zbiór zagadek zarówno na całkiem zwyczajne dni, jak i te świąteczne: w tym święta typowe (jak Dzień Mamy, Dzień Taty, Boże Narodzenie, Mikołajki...) i te zupełnie nietypowe (np. Dzień Ślimaka, Dzień Leniwych Spacerów, Dzień bez Zakupów...). Zagadki te bogacą wiedzę o świecie, o różnych zjawiskach, zawodach i wielu innych zagadnieniach. Ich rozwiązywanie uczy logicznego myślenia, pobudza wyobraźnię, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe i zwiększa zasób słów.365 zagadek zebranych w tej publikacji zostało uporządkowane według miesięcy: w każdym miesiącu nauczyciel znajdzie zagadki na temat poszczególnych świąt, a także rymowanki "codzienne", adekwatne do danej pory roku.W książce (dla ułatwienia pracy) znalazły się dwa spisy treści. W pierwszym z nich zostały uwzględnione tylko nazwy świąt i dni nietypowych - z podziałem na miesiące, w których są obchodzone. Drugi z nich to skorowidz będący spisem wszystkich zagadek z książki, uszeregowanych w kolejności alfabetycznej według słów będących rozwiązaniem każdej zagadki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronie 107. Indeks.
Publikacja została stworzona, aby pomóc nauczycielom i rodzicom w sposób praktyczny oraz interesujący dla dzieci organizować zajęcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu.Skierowana do osób zainteresowanych rozwijaniem potencjału artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery twórczej działalności dzieci, w której asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narzędzia do działania oraz pomaga w doborze materiałów stosownej jakości.Ta książka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale również gruntowne pedagogiczne opracowanie promujące możliwości twórczego działania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w której dziecko, otrzymując ogromną ilość komunikatów wizualnych rozleniwiających wyobraźnię, może tracić motywację do tworzenia obrazu własnego świata.Jej nieskomplikowany język oraz fotografie przedstawiające prace wykonane w większości przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiają, że korzystanie z treści tu zawartych staje się proste i intuicyjne.Publikacja Techniki plastyczne w pracy z dziećmi to prawdziwa biblia wychowania plastycznego, którą powinien posiadać każdy nauczyciel przedszkolny oraz wczesnoszkolny i aktywnie korzystać z zawartych w niej z propozycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Nauczycielu! Rodzicu! Publikacja ta powstała jako odpowiedź na Twoje pytania i wątpliwości, które pojawiają się codziennie podczas Twojej pracy z przedszkolakami lub gdy jesteś rodzicem jednego z nich. Jej tematyka odnosi się do trudnych sytuacji - do kłopotów dzieci, które manifestują się określonymi zachowaniami. Książka ta podpowiada: - jak rozumieć te zachowania; - w jaki sposób na nie reagować; - jak wpierać dziecko; - jak, będąc nauczycielem, rozmawiać z opiekunami dziecka i nawiązywać z nimi współpracę; - w jakich sytuacjach interwencja na poziomie przedszkola i środowiska domowego będzie wystarczająca, a kiedy konieczne może się okazać wsparcie specjalisty. A daptacja dziecka do przedszkola, problemy z niejedzeniem, uzależnienie od telewizji i urządzeń multimedialnych, onanizm wczesnodziecięcy, izolowanie się dziecka, zachowania agresywne, problemy z dyscypliną, reagowanie na niepowodzenia, rozwód, śmierć w rodzinie, euroemigracja - to niektóre spośród zagadnień, które zostały kompleksowo omówione w tej publikacji. Nie powinno więc zabraknąć jej na półce żadnego świadomego nauczyciela i rodzica. Przejrzysty układ książki zachęca do lektury. Każdy rozdział traktuje o konkretnym problemie. W każdym znalazły się zarówno podstawy teoretyczne poruszanych zagadnień, jak i konkretne propozycje rozwiązań - łącznie z gotowymi materiałami do pracy w przedszkolach oraz tekstami bajek terapeutycznych i profilaktycznych. Nauczyciele znajdą tu także wskazówki, jak o sprawach trudnych rozmawiać z rodzicami, a rodzice - kompetentne porady, które pomogą im w udzieleniu dzieciom odpowiedniego wsparcia.
Dzieci i ich emocje * Dzieci w relacjach * Dzieci w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19099 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej